19. Kolla! Det här är ett fynd jag gjorde en gång.

Okej.

Jag vill berätta om fyndet som jag gjorde igår istället.

Jag och Okapin var hos mina föräldrar. Mamma hade berättat om loppisen Bra och begagnat som var jättestor och öppen under väldigt begränsade tider. Loppisen har öppet en eller kanske två gånger i veckan och alla arbetar ideellt. Det är fem kyrkor eller så som samarbetar och pengarna går till välgörenhet. Det är fint, tycker jag.

Okapin och jag åkte dit med mamma och syskonbarn. Mitt enda mission var ett tvålfat. Jag köpte ett på Etsy ganska nyligen men jag tror att det är något slags banana split-fat, alltså väldigt stort. Jag hittade ett perfekt tvålfat som kostade tio kronor. Sedan hittade Okapin en vas för 20 kronor som han tyckte att vi skulle ha. Och jag provade ett par skridskor som förvisso passade perfekt, men jag åker så himla sällan så jag ORKADE inte köpa dem eftersom de behövde slipas. Okapin gick loss bland borrarna (väldigt traditionellt manligt ja, men han insisterade ju även på att vi skulle köpa vasen så vi kan säga att han är flerdimensionell). Han hittade två (senare fick han borrar av pappa, för sådana ingick inte, mina föräldrar är verkligen världens bästa). Under tiden Okapin kollade borrar upptäckte jag en snygg hylla.

Eller hylla.

Det var ett litet hyllsystem (två hyllor) i teak med skåp längst ner. I den ena hyllan var dessutom ett litet blyinfattat glasskåp med grönt, välvt glas. Underskåpen var slipade i ett rutmönster. Den ena hyllan var märkt med 250 så jag frågade en farbror som cirkulerade omkring mig om hyllorna kostade 250 kronor styck och ni märker väl vartåt detta barkar?

Dessa två ursnygga hyllor kostade 250 kronor tillsammans. Något märkbart slitage såg vi inte under vår snabba inspektion och efter en kort konsultation med min mamma som sa att transport från loppisen hem till dem och sedan hem till oss inte var ett bekymmer, ville vi ha hyllorna skulle vi slå till, hon och pappa skulle kunna komma till oss med hyllorna i vår (mina föräldrar är som sagt bäst i världen!), bad vi mannen reservera hyllorna åt oss.

Jag är så glad åt dem!

Jag ska ta en bild på dem när de är här. Era hakor kommer att falla i marken. 250 kronor är liksom definitionen av ett fynd och vi är ETT STEG NÄRMARE ett Ikea-fritt hem vilket vi tycker är TOPPHEN!

Ni får en bild på tvålfatet istället:

unnamed (3)

Kommentera

