10. Kolla! Här är en bok som jag tycker är snygg.

Jag fortsätter Lisas utmaning.

Jag ger er tre böcker.

3. IMG_9851

Den första är ”Sex” av Sara Villius. Retrolooken tilltalar mig verkligen (den ska komma igen).

2. IMG_9855

Jonathan Safran Foers ” Tree of codes” har inte så snygg framsida…

IMG_9856

Men innehållet! JSF har alltså skurit ut ord ur Bruno Schulzs ”The Street of Crocodiles”. Det är en häftig bok. Och helt ogörbart i en e-bok om vi nu ska snacka pappersbok vs. e-bok. Ibland ska vi ju det.

1. IMG_9852

Snyggaste boken! Helt simpel. Jim Thompsons ”Mördaren i mig” är super-clean. Beige utsida, rött snitt.

IMG_9854

Här syns snittet (de röda ”kanterna” bättre). Obs! Pärmen är röd också, men skyddspapperet är beige. Ännu snyggare hade boken varit med hård pärm. Och tänk om alla böcker såg ut så (här)! 

Kommentera

