1, 2, 3.

Så via Mina historier hittade jag Erika kan berikas nyårslista.

EN sak som jag ska lära mig att tycka om (en ingrediens, dryck, maträtt eller krydda)
Det finns ju få saker som jag vill lära mig tycka om, för tycker jag inte om det, så tycker jag ju inte om det, men okej då. Jag vill äta fler brysselkål, men jag tycker att de är svåra att få till. Hur gör ni?
TVÅ resor jag vill göra
fd8dafc0e0a811e292be22000aeb0fee_7
1. I höstas sa min mamma att om jag åker till Kambodja i sommar ska hon följa med. Under julhelgen pratade vi mer om det och antingen är mamma psykopat och kommer att dra tillbaka allting eller så kommer det verkligen att bli av. Och om mamma följer med så följer pappa med. Det vore fantastiskt kul om det verkligen blev av.  Jag tror att det lutar åt det. 
2. Om jag gör en långresa (i dubbel bemärkelse; tid och avstånd) på sommaren, gör jag helst ingen annan flygresa under 2014. Men jag skulle gärna göra om Okapins och min toppenvecka i Ösmo utanför Nynäshamn.
Reprisernas år med andra ord. Göra om resor som jag gjort.
377aa2a2d75311e1b0a81231380e69dd_7
TRE saker som jag vill göra/prova/uppleva/uppnå under 2014
* Undvika att köpa nya saker. Kolla loppisar istället.
* Sy en gardin eller ett örngott. Få tummen ur! 
* Jag vill cykla i Siem Reap. Vi hade pratat om att göra det redan förra året, efter att jag sett ett klipp från ett par som cyklat till Angkor Wat och däromkring, men det blev aldrig av.
 
Kommentera

