2013 med bilder 1

Om man skulle se tillbaka på 2013 genom mobilkameran. Alla jublar!

IMG_5511

I januari lade Okapin och jag pussel. Det är fortfarande inte färdigt, men vi har planer på att ta upp pusslandet igen. Kanske i morgon?

IMG_6036

Alla hägrarna vid Råstasjön. Och där vill Solna kommun bygga en parkeringsplats? Högst ovärt.

IMG_6401

Sportlov 2013. Mormor låg på sjukhus. Jag minns inte ens varför. Hon har åkt in och ut de senaste åren.

IMG_6587

Vi spelade in podd. Det var roligt, men stressigt.

IMG_6648

Liljevalchs vårsalong. Mars.

IMG_6861

På påsklovet åkte jag och Okapin till Färingsö. Kolla tussilago!

IMG_7029

I slutet av april åkte vi ut till Finnhamn. Fyra-fem timmar båt eftersom det fortfarande gick vintertrafik pga isen. Det var tråkigt. Men Finnhamn är hemskt fint och mysigt.

IMG_7169

Jag hängde en hel del i Ockelbo. Det här är en järnvägsövergång. Jag har inte för vana att klättra upp på banvallen. Obs! Det här måste vara valborgshelgen. Då åker vi till Ockelbo och eldar.

IMG_7325

Sen det blev vår och knoppar, löv och värmande sol även det här året. Det är ju svårt att tro i februari.

IMG_7360

Vi var på en apokalyptisk fest utanför Fagersta i mitten av maj. Sjukt idylliskt, fin fest. De som känner mig väl skulle inte tro sina öron när de hörde hur mycket jag dansade.

IMG_7475

I maj åkte vi till Artipelag och firade fin vän som fyllt 30. Fin utställning, fina vänner, fin båtresa, exkluderande konsthall.

IMG_7604

I Ockelbo: så himla svart-vitt. Grönt underbart!

IMG_7704

I juni lades den här skolan ner på grund av det fria skolvalet. Jag bär min offerkofta med stolthet.

IMG_7810

22 juni flög vi till Bangkok. Jiho!
Jag sov inte en blund, resan tog 24 timmar. Det var jobbigt.

***

Sätt er på era händer! I morgon kommer fortsättningen!

Kommentera

